Dog Site - Dog Stuff
Dog Forum | Dog Pictures

Go Back   Chazhound Dog Forum > Dog Discussions and Dog Talk Forums > The Dog Breeds


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #11  
Old 12-08-2007, 09:22 PM
Babyblue5290's Avatar
Babyblue5290 Babyblue5290 is offline
Happy Meal. Yum.
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 15,981
Default

I say lab/springer mix as well.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-09-2007, 01:27 PM
noludoru's Avatar
noludoru noludoru is offline
Bored Now.
 
Join Date: Dec 2006
Location: Denver, CO
Posts: 17,470
Default

Quote:
Originally Posted by PWCorgi View Post
Ummm, I'm thinking....great dane? Yup, great dane....and maybe some, uh..hmm..err...pit? Yea that's it! He's a pitbull!! Ohh, ohh...and some poodle!

A Grit Bulloodle!

Geez, I'm good.

(does this post count as useful? If not I'm breaking my own break rule...frick. -sits self in corner-)
Useful as always.

Lab, Pointer, APBT are the most common and most likely guesses. What really gets me about Lab is that he has an APBT-type body, much smoother and thinner than a lab.

I'm personally betting any and all of the above, lol. Thanks for guessing!!!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-09-2007, 01:49 PM
Herschel Herschel is offline
Top Dog
 
Join Date: May 2006
Location: East Central Illinois
Posts: 3,303
Default

Quote:
Originally Posted by noludoru View Post
Useful as always.

Lab, Pointer, APBT are the most common and most likely guesses. What really gets me about Lab is that he has an APBT-type body, much smoother and thinner than a lab.
Field Bred Labs have lean, muscular bodies compared to the fat show Labs.

Field:


Field:


Show (Bench):


Show (Bench), #1 Labrador in 2007:
Reply With Quote
  #14  
Old 12-09-2007, 02:05 PM
Danegirl2208's Avatar
Danegirl2208 Danegirl2208 is offline
Top Dog
 
Join Date: Mar 2006
Location: Portland, OR
Posts: 1,181
Default

His head just "screams" pointer....




My guess is Pointer/Lab mix as well
Reply With Quote
  #15  
Old 12-09-2007, 02:06 PM
Psyfalcon Psyfalcon is offline
Fishies!
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oregon
Posts: 2,344
Default

The head is dead on pointer, or possibly show lab. Show lab would not cause that lankiness even combined with ESS. Therefore, its pointer!
__________________
Buster
PhotoBlog
Reply With Quote
  #16  
Old 12-09-2007, 03:39 PM
~Tucker&Me~ ~Tucker&Me~ is offline
and Spy.
 
Join Date: Dec 2005
Location: B.C.
Posts: 4,940
Default

Yep, that head is totally pointer.

~Tucker
__________________

Quote:
Originally Posted by AngryMan View Post
I think u need some angry school.
Quote:
Originally Posted by Renee750il View Post
That's what we do here. We're emotionally invested in each other and each other's dogs, the joys and the sorrows.
Reply With Quote
  #17  
Old 12-09-2007, 03:54 PM
milos_mommy's Avatar
milos_mommy milos_mommy is offline
Top Dog
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 14,565
Default

POINTER! def. pointer. i was thinking Dane, Dane, Dane, what else has a face like that? POINTER! haha. and his chest says pointer, too. i'm gonna say pointer/lab, and maybe even something like foxhound?
__________________
"My favorite color is green, green like newly cut grass. When it comes to green with envy, though, you can stick it up your @ss!" ~ Grammy



http://www.adorablebeasts.blogspot.com
Reply With Quote
  #18  
Old 12-09-2007, 04:08 PM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,593
Default

Considering where he came from, if there's lab in him I bet it's BYB lab.
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs RL1 "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
  #19  
Old 12-09-2007, 04:45 PM
Herschel Herschel is offline
Top Dog
 
Join Date: May 2006
Location: East Central Illinois
Posts: 3,303
Default

I thought it was ESS and then something else?
Reply With Quote
  #20  
Old 12-09-2007, 06:42 PM
noludoru's Avatar
noludoru noludoru is offline
Bored Now.
 
Join Date: Dec 2006
Location: Denver, CO
Posts: 17,470
Default

Thank you for the photos, Hershel. However, even a field bred lab is still too tubby for him to be half lab, IMO. I've only seen the rare field bred who comes close to being near his skinny-ness, lol.

Yes, he is half ESS. His mother is a BYBred ESS who is about the size of a Jack Russell Terrier, though much wider.

My question is for people to give me guesses on the other side of his parentage. Since his da looks exactly like him and he got nothing but his personality from her, I figured pictures of him would do.. since I don't actually have any of his dad.

And Lauren.. LOL... what Labs aren't backyard-bred these days? I don't think I've ever met one of good breeding. And I don't consider the show ones of good breeding, honestly, they look like Bassets. Labradors are supposed to have nice long legs, you know? Not Giraffe-like, but enough to make them taller.

And some of the other favorite guesses are Rottie and Boxer. Today while Cristy and I were sitting in front of Starbucks with Daisy and Middie, one woman even asked if he was a Boxer, lol.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 09:48 AM.


1997-2013 Chazhound Dog Site