Dog Site - Dog Stuff
Dog Forum | Dog Pictures

Go Back   Chazhound Dog Forum > Dog Forum News > The Fire Hydrant


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old 12-26-2011, 11:09 PM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,669
Default I need crock pot recipes!!!!

I finally finally got my crock pot!! Woot!!!

So yeah, dish over those recipes (har har)!!
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs RL1 "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-26-2011, 11:15 PM
nikkiluvsu15's Avatar
nikkiluvsu15 nikkiluvsu15 is offline
Wild At Heart
 
Join Date: Aug 2009
Location: North Florida
Posts: 1,810
Default

My favorite crock-pot recipe is this! I have more, but I can't find them right now

Cheesy Bacon Chicken:

-Chicken of your choice (we use either Chicken Tenderlions or Breast cutlets)
-1/2 cup Ranch
-1/4 cup Buffalo Wing Sauce (Texas Pete Buffalo Wing sauce is the best, imo!!) (Oh and I 99% of the time use way more Buffalo Wing sauce, lol)
-Shredded cheese
-Bacon/Bacon bits

Put chicken in crock-pot. Mix ranch and buffalo wing sauce together, then pour over chicken. Add cheese and bacon to the top (and everywhere in between ). Cook on high for 3-4 hours (it really depends on how fast your crock-pot cooks, ours usually is done in 3.5 hrs) or on low for 6 hours.

Oh and then there is this awesome blog:
http://crockpot365.blogspot.com/2007...f-recipes.html
__________________



Harleigh <3
Reply With Quote
  #3  
Old 12-26-2011, 11:22 PM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,669
Default

That sounds yummy!!!

Thanks! I'm a little bit obsessed with the idea of the crock pot right now.
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs RL1 "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-26-2011, 11:24 PM
Katem's Avatar
Katem Katem is offline
Show Dog
 
Join Date: Sep 2011
Location: New York
Posts: 263
Default

Quote:
"Chuck all your cut-up stuff in a hot hole, leave it, and hours later experience deliciousness." That's how every crock pot recipe should read, because THAT'S HOW EASY IT IS.
-Deanne Smith
That's pretty much the approach I take with crock pots.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 12-26-2011, 11:26 PM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,669
Default

The problem with having an SO on the forum: Ryan saw the thread and wants Cheesy Bacon Chicken for dinner tomorrow now
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs RL1 "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-26-2011, 11:27 PM
Backward_Cinderella
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ohhhhh Here's my favorite!!!


Cheeseburger Stew

1 LB Ground beef
2 cans cheddar cheese soup
4 Cups beef broth
1 Chopped onion
1 finely chopped garlic clove (Can be subbed for 1 TBSP garlic powder)
1/2 Cup ketchup
2 tbsp mustard
Salt and pepper to taste

Parcook the hamburger meat in a skillet, just so it stays in chunks in the crock... You can drain it or not, your choice (I don't, it adds flavor)
Then dump in everything else and let it cook on high for about five hours, or low for about eight.
You can put it on hamburger buns or just eat it straight out of a bowl... Its delicious either way!!!

Another favorite of mine is beer chicken, and this one I cheated and copied / pasted because I've only made it twice and haven't quite memorized it yet, LOL

4 to 6 boneless chicken breast halves
1 can (12 ounces) beer
1 cup chili sauce
4 to 6 medium potatoes, peeled and cut in 2-inch chunks
2 ribs celery, sliced
4 carrots, peeled & sliced
1 medium onion, sliced
1/4 cup flour, mixed with a little cold water to make a smooth paste
fresh chopped parsley, to garnish, optional
Preparation:

Combine all ingredients except flour mixture in slow cooker. Cover and cook on LOW for 5 to 7 hours, until chicken is cooked through but still moist. Add flour and water paste to the sauce during the last 30 to 45 minutes. Continue cooking, covered, until sauce is thickened. Arrange vegetables and meat on large serving platter. Serve sauce separately. Garnish with parsley, if desired.
Serves 4 to 6.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-26-2011, 11:30 PM
nikkiluvsu15's Avatar
nikkiluvsu15 nikkiluvsu15 is offline
Wild At Heart
 
Join Date: Aug 2009
Location: North Florida
Posts: 1,810
Default

Quote:
Originally Posted by pwcorgi View Post
the problem with having an so on the forum: Ryan saw the thread and wants cheesy bacon chicken for dinner tomorrow now
LOL

(messagetooshort)
__________________



Harleigh <3
Reply With Quote
  #8  
Old 12-26-2011, 11:47 PM
JustaLilBitaLuck's Avatar
JustaLilBitaLuck JustaLilBitaLuck is offline
Top Dog
 
Join Date: May 2008
Location: Minnesota
Posts: 1,932
Default

Quote:
Originally Posted by Backward_Cinderella View Post
Ohhhhh Here's my favorite!!!
Cheeseburger Stew

1 LB Ground beef
2 cans cheddar cheese soup
4 Cups beef broth
1 Chopped onion
1 finely chopped garlic clove (Can be subbed for 1 TBSP garlic powder)
1/2 Cup ketchup
2 tbsp mustard
Salt and pepper to taste
I've had this (minus the ketchup), and it is AWESOME!
__________________
Megan
| Jack - Lhasa Apso | Missy - Rottweiler | Heidi - Cocker Spaniel | Sassy - Siamese | Emmy & Oscar - Parakeets |
Reply With Quote
  #9  
Old 12-27-2011, 12:22 AM
Lossalfling's Avatar
Lossalfling Lossalfling is offline
Ferret Keeper
 
Join Date: May 2010
Location: Indiana
Posts: 883
Default

one of my favorite sites..

http://www.crock-pot.com/Recipes.aspx
Reply With Quote
  #10  
Old 12-27-2011, 12:33 AM
Kimbers's Avatar
Kimbers Kimbers is offline
Top Dog
 
Join Date: Dec 2011
Location: Denver
Posts: 337
Default

No written recipe, but I always love making cheesy potato and bacon soup.
I just chuck some potato chunks, bits of pre-cooked bacon, cream of chicken soup, and grated cheese in the pot and cook it until the potatoes are soft.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 04:25 PM.


1997-2013 Chazhound Dog Site