Dog Site - Dog Stuff
Dog Forum | Dog Pictures

Go Back   Chazhound Dog Forum > Dog Discussions and Dog Talk Forums > Dog Food and Recipes


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #21  
Old 08-11-2012, 09:17 AM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,542
Default

There is no longer poultry in every formula Welsh! Which is cool.
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
  #22  
Old 08-11-2012, 09:20 AM
~WelshStump~'s Avatar
~WelshStump~ ~WelshStump~ is offline
Top Dog
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 835
Default

Quote:
Originally Posted by PWCorgi View Post
There is no longer poultry in every formula Welsh! Which is cool.
SWEET! I'll have to go look them back up.
I really wonder what happened then? This is a big change for the company, I'm wondering if they actually listened to what their costumers had to say?
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 08-11-2012, 09:31 AM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,542
Default

I don't know, but our new rep is pretty awesome. I asked if I could try a small bag since they have two flavors now that Frodo can eat (he literally couldn't eat a single one of the old line) and he sent me a 25# bag of each LOL

I took some out of the bags and gave them away, it would literally take Frodo about 6 months to finish one bag that large
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
  #24  
Old 08-11-2012, 02:09 PM
Southpaw's Avatar
Southpaw Southpaw is offline
orange iguanas.
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesota
Posts: 6,900
Default

Yeah I really like Merrick now too. Basically what I remember hearing from the Rep was that they know what consumers want and they want to match the direction dog food is taking. I freaking love their canned food lol so I'm glad the kibble is good too. I have a small bag of the Lamb and rice that Juno really likes but she likes everything.
__________________
And if all of it is for naught, well at least I took a shot

Juno 2009 :: Happy 2000 :: Lucy 2006 :: Cajun 2013
Reply With Quote
  #25  
Old 08-11-2012, 03:01 PM
JacksonsMom's Avatar
JacksonsMom JacksonsMom is offline
Top Dog
 
Join Date: Nov 2009
Location: Maryland
Posts: 7,802
Default

Good to know about Merrick. I totally didn't trust them for a while, and their QC seemed to be lacking, but good to hear they seem like they've improved.
__________________

Brit & Jackson


Reply With Quote
  #26  
Old 08-11-2012, 09:43 PM
Dogdragoness's Avatar
Dogdragoness Dogdragoness is offline
FINALLY warm ... YAY :D
 
Join Date: May 2012
Location: Gillett/San Antonio TX
Posts: 3,364
Default

I think I have seen earthborn holistic at pet supplies plus, I think I will try that.

Yeah that's thr only thing I don't like about merrick... They have poultry in everything!!! How in the hell are you supposed to rotate??? :/.
__________________


Reply With Quote
  #27  
Old 08-11-2012, 10:13 PM
JustaLilBitaLuck's Avatar
JustaLilBitaLuck JustaLilBitaLuck is offline
Top Dog
 
Join Date: May 2008
Location: Minnesota
Posts: 1,914
Default

Quote:
Originally Posted by PWCorgi View Post
I don't know, but our new rep is pretty awesome. I asked if I could try a small bag since they have two flavors now that Frodo can eat (he literally couldn't eat a single one of the old line) and he sent me a 25# bag of each LOL

I took some out of the bags and gave them away, it would literally take Frodo about 6 months to finish one bag that large
He did that for us, too! We asked if we could get a couple small bags for the employees to try, and he sent us 25lb bags - one for every person! Awesome!
__________________
Megan
| Jack - Lhasa Apso | Missy - Rottweiler | Heidi - Cocker Spaniel | Sassy - Siamese | Emmy & Oscar - Parakeets |
Reply With Quote
  #28  
Old 08-11-2012, 10:39 PM
Saeleofu Saeleofu is offline
Top Dog
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 9,036
Default

Quote:
Originally Posted by JustaLilBitaLuck View Post
He did that for us, too! We asked if we could get a couple small bags for the employees to try, and he sent us 25lb bags - one for every person! Awesome!
I so need to work in a dog food store lol
Reply With Quote
  #29  
Old 08-11-2012, 10:41 PM
Southpaw's Avatar
Southpaw Southpaw is offline
orange iguanas.
 
Join Date: Jul 2005
Location: Minnesota
Posts: 6,900
Default

The only people at my store that got free bags were management members I felt so left out lol I really wanted one!

Quote:
Yeah that's thr only thing I don't like about merrick... They have poultry in everything!!! How in the hell are you supposed to rotate???
The Beef & Barley has no poultry, the Pork & Sweet potato has no poultry. And then are you actually against all poultry or just chicken.... because the Duck & Sweet potato has, well, duck... and turkey. But no chicken.
__________________
And if all of it is for naught, well at least I took a shot

Juno 2009 :: Happy 2000 :: Lucy 2006 :: Cajun 2013
Reply With Quote
  #30  
Old 08-11-2012, 10:52 PM
PWCorgi's Avatar
PWCorgi PWCorgi is offline
Priscilla Winifred Corgi
 
Join Date: Apr 2006
Location: Twin Citay!
Posts: 14,542
Default

Quote:
Originally Posted by Southpaw View Post
The only people at my store that got free bags were management members I felt so left out lol I really wanted one!


The Beef & Barley has no poultry, the Pork & Sweet potato has no poultry. And then are you actually against all poultry or just chicken.... because the Duck & Sweet potato has, well, duck... and turkey. But no chicken.
That's poopy. He was willing to give everyone, methinks your management members either got the wrong impression or were being McSelfish.

I also like Paul cause he is from PA
__________________

Ado's Gimme Victory RL1* "Siri"
1.5 year old Jack Russell Terrier
Gimme Drugs Not Hugs "Frodo"
8 year old Pembroke Welsh Corgi


*All Siri's rally/obedience titles are to be considered handled by Megan,
because ain't nobody (read: me) got time or skills fo' dat.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 05:56 AM.


1997-2013 Chazhound Dog Site